You are here:

Centre de documentation

Le centre de documentation permet aux résidents du Québec l’emprunt de livres, de revues et de matériels audiovisuels. L’emprunt se fait en ligne et nous offrons le service postal « Documents de bibliothèque » de Postes Canada pour le retour des documents empruntés. Le service d’emprunt est gratuit et toute personne désirant emprunter doit faire un dépôt en chèque qui sera remis au retour des documents.

Suggestion : afin de réserver votre document, communiquez avec nous au 514 270-7386 ou info@autisme.qc.ca.

Pour emprunter, téléchargez le formulaire et les règlements.

image book ressources

Quick Reference Guide for Parents and Professionals.

De: New York State Department of Health, Early Intervention Program
Date de parution: 1999
Nombre de pages: 116
Cote: AUT-1999.04
Catégorie(s): Autisme, English Books

Communication disorders. Assesment and intervention for young children (age 0 -3 years). A guide by a panel of experts for parents and professionals on assessment and intervention methods for young children with communication disorders

Report of Recommendations

De: New York State Departement of Health, Early Intervention Program
Date de parution: 1999
Nombre de pages: 303
Cote: AUT-1999.05
Catégorie(s): Autisme, English Books

autism / pervasive developmental disorders. assessment and intervention for young children (age 0 – 3 years). A guideline on basic recommendations of assessment and intervention methods for young children with autism

Tourette’s Syndrome: Tics, Obsessions, Compulsions

De: Leckman, J. F., Cohen D. J.
Date de parution: 1999
Nombre de pages: 584
Cote: COMP-1999.01
Catégorie(s): Comportement, English Books

A guide on the developmental psychopathology and clinical care of Tourette`s syndrome.

Comportements agressifs et retard mental compréhension et intervention

De: L'Abbé, Y., Morin, D.
Date de parution: 1999
Nombre de pages: 622
Cote: COMP-1999.02
Catégorie(s): Comportement

Ce livre présente les causes possibles, l’évaluation fonctionnelle et les modalités d’intervention des comportements agressifs. Les auteurs couvrent l’ensemble de la problématique de ces comportements.

TEACHING CHILDREN WITH AUTISM TO MIND-READ. A PRACTICAL GUIDE

De: Howlin P., Baron-Cohen S., Hadwin J.
Date de parution: 1999
Nombre de pages: 290
Cote: EDU-1999.01
Catégorie(s): Éducation/Réeducation, English Books

The habilities of children with autism to recognise facial expressions, to recognise differents emotions and the opinions of others

Autism: behavior analytic perspectives

De: Ghezzi P. M., Williams W. L., Carr J. E.
Date de parution: 1999
Nombre de pages: 233
Cote: EDU-1999.02
Catégorie(s): Éducation/Réeducation, English Books

This volume includes some of the best treatments of ABA for autism.

Behavior modification: what it is and how to do it

De: Martin G., Pear J.
Date de parution: 1999
Nombre de pages: 444
Cote: EDU-1999.04
Catégorie(s): Éducation/Réeducation, English Books

The goals of the book is to: teach elementary princilpes and procedures of behavior modification; to teach practical how-to skills and to provide advanced discussion and references.